کشاورزان از کشت محصولات آب بر در مزارع خودداری کنند 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کشاورزان از کشت محصولات پرآب بر در اراضی کشاورزی استان جدا خودداری کنند.

علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به بحران آب و کمبود منابع آبی در استان، کشاورزان از کشت محصولات پرآب بر در اراضی کشاورزی استان جدا خودداری کنند.

راه انجام افزود: در راستای رعایت الگوی کشت کشاورزان از کشت محصولات پرآب بر مانند گوجه فرنگی و خربزه و هندوانه در مزارع کشاورزی استان خودداری کنند.

وی اضافه کرد: نقش کارشناسان بخش کشاورزی در ارائه توصیه‌های فنی به کشاورزان و بهره برداران برای رعایت الگوی کشت در مزارع مهم می‌باشد و عوامل فروش بذر و کارشناسان فنی می‌توانند هزینه بر بودن کشت این محصولات را به کشاورزان یادآوری کنند.

راه انجام گفت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها با حمایت دستگاه‌های مربوطه بایستی با انتقال آب از چاه‌ها به مزارع دور دست جهت کشت محصولات پرآب مقابله جدی انجام دهند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بنر‌های اخطار عمومی با محوریت ممنوعیت کشت محصولات پرآب بر خارج از الگوی کشت استان در مزارع تحت پوشش منابع آبی غیرمجاز و عدم تخصیص نهاده‌ها به این کشت‌ها در سال زراعی جدید جهت اطلاع رسانی مناسب به کشاورزان تهیه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.